maandag 24 februari 2014

Hoe ik deze "winter" doorkom

Het is dan wel officieel winter maar het ziet er in Nederland niet echt uit alsof het die tijd van het jaar is. De temperaturen zijn dan wel boven nul maar dat betekent niet dat mijn huid en haar geen extra verzorging nodig hebben. Ook al is het niet zo koud, mijn huid wordt toch sneller droog in de winter en mijn haarpunten splijten sneller dan in de zomer.
Ik zal er niet omheen draaien; ik ben nou een eenmaal geen wintermens en dan bedoel ik de Nederlandse winters. Ik houd namelijk echt van sneeuw en wintersporten maar niet om in de natte sneeuw naar school te fietsen en in het vervolg als een verzopen kat op school aan te komen. Mijn huid houdt er helaas ook niet zo van en vind het heel leuk om droog te worden en te gaan vervellen... 
Maar gelukkig zijn er lekkere producten die mijn huid weer op vochtbalans te brengen en dat zal ik jullie vertellen in een soort review.


Dit is het Milk & Honey haarmasker van Oriflame en dat gebruik ik 1x per week. Ik ga er altijd met drie vingers in en dat smeer ik uit over mn handen en dan verdeel ik het over mijn haar. Je moet het 5 minuten laten intrekken en dan weer uitspoelen met water. Ik vind dit een heel fijn masker! Mijn haar wordt er super zacht en glanzend van en de dag erna als je onder de douche staat voelt je haar nog steeds super zacht. Je hoeft niet ook nog een conditioner te gebruiken bij dit masker want het maakt je haar al zachter waardoor de klitten er makkelijker uitgaan. Zoals de titel al zegt ruikt het een beetje naar melk en honing, het is een sterke geur maar toch heel lekker en je haar gaat er ook superlekker naar ruiken. Ik heb dit masker voor ongeveer 12,- euro gekocht.

Dit is limited edition WINTER CARE body wash van Dove en daar douche ik bijna elke dag mee. Ik doe altijd ongeveer de grootte van een kruidnoot (ja een kruidnoot, ik kan even nergens anders op komen van die grootte) en daarmee me lekker inzepen. Ik vind dit een hele fijne douche gel, hij ruikt lekker en voedt mijn huid. Het heeft een subtiele frisse en warme geur met een zacht zoet vleugje. Als je het ruikt raak je gelijk al ontspannen. Je kunt dit voor rond de 4,- euro kopen bij drogisten.

De Dove Silky nourishment body cream is een voedende bodylotion in een pot van 300 ml, daar kun je dus goed mee vooruit. Het hydrateert je huid waardoor je huid weer zo zacht is als zijde. Ik smeer m'n lichaam er helemaal mee in na de douche en voordat ik ga slapen doe ik nog een keer mijn benen. Mijn huid wordt er heel zacht en glanzend van en dat is precies wat ik wil dat mijn huid is. Het heeft een neutrale geur en is goed uitsmeerbaar. Je kunt het voor rond de 7,- euro kopen bij drogisten.
Een van mijn favoriete handcrème merken is wel Sabon. Dit is de Patchouli Lavender Vanilla van 50 ml. Het is een zilver/brons gekleurde tube en zoals je waarschijnlijk al raad ruikt hij naar lavendel en vanille en dat ruikt echt heerlijk. Deze handcreme vind ik echt super fijn, hij ruikt heerlijk, trekt snel in, je hebt er weinig voor nodig om je handen te hydrateren en mijn handen worden er lekker zacht van zonder velletjes of kloven. Je kunt deze in Sabon winkels kopen voor ongeveer 12,- euro.

Dit zijn de producten die ik het vaakst deze winterperiode gebruik en het fijnste vind. Hebben jullie fijne producten of iets te vragen? Ik hoor het graag!

Liefs,
Megan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten